S-a semnat contractul de finanțare pentru lărgirea la patru benzi a drumului Timișoara – Dumbrăvița – Autostradă!

Contractul de finanțare pentru proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care leagă Timișoara de Autostradă prin Dumbrăvița a fost, în sfârșit, semnat.

Valoarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” se ridică la 80,34 milioane de lei. De la UE vin 66,48 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. 

CITEȘTE ȘI: Caz șocant la Timișoara! O femeie a fost înjunghiată sub privirile a zeci de oameni

Consiliul Județean este asociat cu Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, adică 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului.

Durata de implementare a proiectului este de 56 de luni. Motivul? Mutarea stâlpilor de troleibuz nu se va putea face înainte de anul 2020, pentru că aceștia au făcut parte dintr-un alt proiect european implementat de Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.

Vom putea da drumul licitației pentru proiectare și execuție. Acest proiect este împărțit pe două tronsoane. Primul este de la Centura Timișoara la urcarea pe A1 și acolo se va putea lucra în prima fază. A doua etapă, cea de la sensul giratoriu Timișoara-Dumbrăvița până la sensul giratoriu de la centură, nu depinde de noi. Depinde de Primăria Timișoara, care este partener în acest proiect. Va trebui să mutăm stâlpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de execuție a acestui proiect este de 56 luni, aceasta însemnând până la ultima cerere de rambursare”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

 „Am avut multe discuții pe această componentă. Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este în perioada de post-implementare și, teoretic, el trebuie să fie în parametri pe toată durata, adică minimum 5 ani de la terminarea lucrărilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculând că, fără având în acest moment, o soluție agreată de toți partenerii de a muta stâlpii în bune condiții, fără a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost împărțit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregătirea amplasamentului, toate lucrările în zonă și, în momentul în care sunt gata, se vor muta unii stâlpi, pentru că nu toți trebuie mutați (…) în momentul în care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred că acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred că a vrut nimeni să-și asume, pentru că nu am avut o soluție clară. Eu cred că acest lucru se va putea face mai repede decât acest termen maxim estimat”, a declarat, Sorin Maxim, directorul ADR Vest. 

CITEȘTE ȘI: Tragedie în familia unui bătrân de 80 de ani! Omul şi-a găsit sfârşitul, prins într-o scorbură

Pe lângă modernizarea drumului în lungime de 10,25 km, proiectul vizează și reabilitarea trecerii de cale ferată din Gearmata, realizarea a șase sensuri giratorii noi și reamenajarea a încă șase, montarea a 181 de indicatoare rutiere, a 11 borne kilometrice, relocarea a 12 stații pentru mijloacele de transport în comun  și construirea unui refugiu auto.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole


Alte articole

Se iluminează trei artere importante din Timișoara! Încep lucrările de modernizare a sistemului public prin înlocuirea cu LED-uri

Primăria a semnat astăzi autorizația de construire necesară pentru demararea lucrărilor de modernizare a iluminatului public prin instalarea de becuri LED și control prin telegestiune.

email: [email protected] | Publicitate +40 731 028 626
© Sursa de Vest. Toate drepturile rezervate. WebDesign NRGO.